måndag 9 april 2018

Skolbio torsdag 12/4

Hej!

På torsdag 12/4 ska vi cykla till bion i Varberg för att se filmen Monky Monky. Vi kommer att cykla från skolan ca 8.30.
Eleverna behöver en säker cykel med fungerande bromsar. Alla måste ha en cykelhjälm på sig.
Se till så att däcken är pumpade på era barns cyklar.
Man får ha med sin en frukt i fickan som man kan ta för eller efter bion.

Mvh/ Lärarna i åk4


tisdag 27 mars 2018

Klassmys på skärtorsdag

Hej!

Vi lärare tycker att eleverna har jobbat på väldigt bra under terminen! Vi vill därför avsluta skärtorsdagen med ”klassmys”. Denna dag kommer vi gå en påskpromenad och därefter se en film. Under filmen tänker vi att det hade varit mysigt att fika, och därför får man denna dag ha med ”en liten fika”. Vi lärare bjuder på drickan, så det behöver ni inte tänka på. På grund av allergi på skolan så får inte fikan bestå av nötter (spår av nötter går bra).

Ha en fin påsk!

Med vänlig hälsning, /Lärarna

4:1 Nu har vi fått inbjudan till Hallands länsfinal i Schackfyran


Dag: Lördag den 14 april 2018

Plats: Halmstad Arena B-hallen.

Tider: Personlig anmälan mellan 09:30-10:30. Enklast klassvis av lagledaren.
Spelat startar 11:00 och pågår till ca 14:30. Prisutdelningen sker direkt efter tävlingen.

För att vi ska kunna anmäla laget i tid behöver vi veta vilka barn som inte kan följa med. Maila mig senast den 9 april om ni ska med eller inte.

OBS! Det är hela klassen som räknas, oavsett hur många som spelar vid tillfället. Alltså! Ju fler barn som kan vara med och spela, ju mer poäng får klassen.

I dagsläget är det följande barns föräldrar som kan köra och vara med: Mathias, Pella, Kitty och Tuva J.

Vi behöver fler föräldrar som kan hjälpa till att köra. Maila om ni kan köra.



/Petra

lördag 24 mars 2018

Svenskläxa v.13

Hej!

Vi hoppas att läsandet hemma går bra (minst 60 minuter i veckan ). Snart är det april och det gör att vi vill ha in "läsdagboken". Antingen lämnar man in den på torsdag eller så lämnar man in den måndagen efter lovet.

Ha en fortsatt fin helg!

Med vänlig hälsning / Per och Helen

fredag 23 mars 2018

Homework w. 13

Läxa till nästa vecka är att läsa och översätta texten A Day at School på sidan 58. Glosorna hittar du på glosor.eu. Det är 13 stycken.
4:2 kommer att göra glosförhöret på tisdag 27/3, (på torsdag har vi annat på schemat)
4:1 kommer att göra förhöret som vanligt på onsdagen 26/3.

De elever som vill ha en extra utmaning kan läsa texten  Favourite Teachers på sidan 59-60.

Mvh
Helen Webster

Matteläxa 4:1 till torsdag 29/3

Eleverna har fått en liten läxa om skala i NOMP. Det finns även en extraläxa med fler svårare uppgifter om skala. Trevlig helg! /Petra

fredag 16 mars 2018

Svenska 4.1

Vi har arbetat med ordklasser de sista veckorna på svensklektionerna. På onsdag 21/3 i nästa vecka kommer vi att ha ett litet test på ordklasserna och vad som kännetecknar dem. Vi har arbetat med substantiv, verb och adjektiv och dess böjningar. Eleverna har skrivit förklaringar och exempel i sina skrivböcker.

Trevlig helg
Helen